сряда, 16 юни 2010 г.

Жега, не жега, искам си отговор на въпроса!


Жега, ей!
Мозъкът ми се разтопи и го нося като в кофа вместо в глава.
А в Западна Европа – студ, хората дори и не знаят, че е лято.
В това виждам и основната причина Олито Рен така да е отворил очички и да има претенции към нашата статистика и към нашия финансов министър.
Нищо, като дойдат експертите му да проверяват, трябва да ги сложим в кабинет без климатик. Надявам се поне един такъв да се намери в сградата на МФ. И толкоз. Повече не ни трябва. Като почне да им се премрежва погледът от жега, ще ги питам аз къде са тия фалшификации, дето им се привиждат. Те и гърците не от друго – от жега няколко годинки са допускали грешки в отчетите си. Гледам, че другите проблемни страни – това Португалия, това Испания – все от зоната на жегата са.
Това е моето конструктивно предложение – просто един кабинет без климатик.

Което веднага ми припомня как преди години един американец се прибира у дома след едномесечна командировка в България. Прибира се през лятото, а живее в щат, дето е бая горещо. Посреща го жена му на летището – прегръдки, целувки, но човекът мълчи. Пътуват към дома – мъжът пак мълчи. Стигнали си у дома, а той влязъл и изключил климатика. И пак мълчи. Пет, десет минути. Двамата почнали да се потят. Съпругата доста се поизнервила, че са й побъркали мъжа, но той най-сетне отворил уста и казал:
- Просто исках да разбереш как съм се чувствал през последния месец.

Той и Доган така – мълча, мълча, пък подкрепи протестите на тютюнопроизводителите. Те протестират, защото правителството, обратно на решението на Евросъюза за спиране на всякакви помощи за тях, и тази година ще им плати едни пари от нашите данъци, ама не били 170 млн., колкото искали те, а били само 128 млн. Хак му е на Бойко – да разбере, че така и така ще протестират, по-добре да не им беше давал пари. А Доган жив да го ожалиш – и на вас да ви бутнат барбекюто и оградката, и вие ще подкрепите протести всякакви.

И на целия ми разтопен мозък – днес от сутринта всякакви експерти са ме нагънали да ми обясняват как без АЕЦ Белене направо съм го закършила. Щраках по каналите сутринта, и излязох да пия кафе на хлад. Щото колкото и да ми е разтопен мозъкът, и колкото главата ми да е кофа, искам да получа отговор на следния въпрос:
АМИ отработеното гориво къде ще го складирате?
ЕК постанови, че всяка държава с атомни мощности на своя територия ще си погребва отработеното гориво.
Досега нашето радиоактвивно гориво пращахме обратно в Русия. Е, имаме и и хранилище, което, казват, било малко, а дори и голямо да е, има срок на валидност до 24.06.2014 г.
Та пак ви питам, къде точно ще разположите хранилището за отработеното гориво на Белене? Спомняте ли си сагата за определяне на място за общинско/регионално сметище? Което даже не е радиоактивно? Или смятате да разкарвате по пътищата на България радиоактивни „бали”?

Няма коментари:

Публикуване на коментар