сряда, 6 април 2011 г.

Новият фашизъм

Спортувате ли? Храните ли се с органични храни? Ползвате ли органична козметика? Ходите ли редовно на профилактични прегледи?
С моя късмет попаднах на днешното „Челюсти” без Диана Найденова и темата най-общо беше „Как да разкатаем напълно фамилията на пушачите?”
Говореше се за повишаване на здравните вноски, които щели да бъдат нещо като глоба за хората, които не вземат мерки да се грижат за здравето си: Ето, не те пращаме в затвора, но те глобяваме [цитат по памет от девойка, представителка на коалиция „България без дим”].
Имаше и една представителка на правозащитна организация [думата поизлиза от „защита на правата (на човека)], която беше против чак така да наказваме пушачите, защото било хубаво за всички да има едни и същи правила, защото иначе системите рухвали.
Някак си естествено се стигна до темата за дебелите хора, които заемат по две места в самолета, и които също трябва да плащат по-високи здравни осигуровки.
Каза се почти буквално и следното: Защо да плащам с моята осигуровка скъпи операции и химиотерапии на хора, които не си следят редовно здравето и не си откриват рака в начален стадий? Когато ракът се лекува като настинка?
Правозащитничката успя да вметне, че пушели обикновено по-бедните хора (тук ще добавя, че извън болестите, обикновено са дебели също бедните – оти муат картофи и леб по цел ден) и така сме щели да накажем най-бедните...
После на шега стана дума, че който не спортува, също не се грижи за здравето си. „Вие кога за последно спортувахте?” – попита водещата. „В събота”, изфука се положителната събеседничка. „Не помня...”, смутолеви не дотам положителната. „Ха, ха, значи и вашата осигуровка трябва да се вдигне...”
Днес се стряскам от подобни разговори, но напълно вярвам, че до година-две те ще станат масови и ще обръгнем, докато един ден не ги видим въплътени в живота.
След това ще решим, че синеоките по-често имат очила и тях също ще глобим с по-високи осигуровки.
Ще дойде ред и на леворъките, които харчат повече пари на образователната система.
И когато измислят нещо и за вас, никой няма да реагира, защото вече всички ще са си били камшика от тази територия.
Тук ще останат само арийците – здрави, спортуващи, непушещи, непиещи, безсмъртни!
Аз съм лесна – и съм пушач, и съм дебела, така че първа ще се изпарявам (или влизам в затвора). Вие му мислете. Как ще виреете в тази постна, безвкусна, блудкава среда.




Малко понапълнях тази зима... но пак съм си сладка
Снимка на Gergana Kachuleva

2 коментара:

  1. Здрасти! О, колко познато..Половината ми приятели са непушачи, спортисти и био-фанатици. Няма лошо. Но хората забравят, че техния начин на живот не винаги се нрави на останалите-аз пуша активно, пийвам си, не спортувам. Засега, слава Богу, фигура дал Господ. За после-като дойде, ще му мисля. Но не ми е приятно постоянно да ми навират в лицето био-начина на живот. Да, полезно е, но не всички хора се кефят да го практикуват. Не ходя на йога, не ям мюсли, не си купувам хляб от странни био-семена, гледани нейде в Мароко, и пак ми е добре! Изводът:live and let live :)
    Относно санкции за хората, които не живеят здравословно - могат да си ги наврат в което отверстие си изберат.

    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  2. страх ме е, че по-скоро на наш ще ни ги наврат, и то в обозримото бъдеще...

    ОтговорИзтриване